Interim

Interim lösning

Vår verksamhet utgörs i första hand av uthyrning av konsulter inom bygg inom s.k. Interim lösningar. Interim är engelska och betyder “tillfällig”.
Orsakerna varför ett företag behöver hyra in personal kan vara flera, t.ex. ett tillfälligt “tapp” av ordinarie personal, ökad uppdragsmängd som gjort att man inte hunnit med att anställa, kort uppdragstid, etc.
En interim lösning kan också vara en inkörsport till en tillsvidare anställning.

Nedan är några fördelar med att hyra in en konsult från oss:

Opartisk

En interim konsult är objektiv och kan bidra på sätt som ordinarie personal inte kan/vill.

Flexibel

Kunden kan skräddarsy omfattningen utifrån sina egna behov och förlänga eller utöka uppdraget.

Utomstående

Kunden har någon från utsidan att bolla idéer och problem med.

Självgående

Interimskonsulter är ofta självgående och behöver inte mycket arbetsledning.

Objektiv

En interimkonsult berättar vad kunden behöver höra och inte vad de tror att kunden vill höra m.a.o. man är objektiv.

Snabbt

Det går oftast hyfsat fort att få en konsult på plats eller åtminstone få ett besked om när en konsult kan börja.

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?